Digiducks veilig internetten en coderen

Digiducks veilig internetten en coderen De eerste Digiduck verscheen in 2014 en het allereerste exemplaar van deze publicatie werd uitgereikt aan minister Jet Bussemaker van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Aan de hand van een spannend avontuur laat deze Digiduck zijn lezers kennismaken met de basisprincipes van het programmeren. Later dat jaar kwam er nog een…

Details

Animatiefilmpjes Sexting (2016)

Animatiefilmpjes Sexting Veiliginternetten.nl en Bureau Jeugd en Media maakte animatievideo’s over sexting. Deze praktische video’s zijn bedoeld voor ouders, opvoeders en hulpverleners. Handig voor bijvoorbeeld een ouderavond! De video’s helpen inzicht te krijgen in hoe om te gaan met sexting en hoe hierover te praten met jongeren. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Details

WIJS Magazine

WIJS Magazine Hoe begeleid je kinderen op een positieve manier in de digitale wereld? In 2019 is een nieuwe editie van WIJS magazine verschenen, speciaal voor ouders van kinderen van 8-15 jaar. Het magazine werd ontwikkeld door VodafoneZiggo i.s.m. Mediawijsheid.nl/Netwerk Mediawijsheid en Veiliginternetten.nl/ECP. Experts, ouders en kinderen komen aan het woord. Daarnaast geeft het magazine…

Details

Web We Want (2013)

 Web We Want Voor de meeste jongeren zijn persoonlijkheid, sociale interactie en activiteiten online even belangrijk als hun leven in de echte, fysieke wereld. Het is mooi als leerkrachten hierop in kunnen spelen en jongeren helpen om maximaal gebruik te maken van de mogelijkheden die online technologieën en sociale media bieden om sleutelcompetenties te ontwikkelen…

Details

LIKE en LIKE ME: interactief theater

LIKE en LIKE ME Wanneer hoor je erbij? En wanneer val je buiten de boot? En wat is de rol die sociale media hierbij spelen? Tijdens de rauwe, interactieve voorstelling LIKE gaan acteurs en toeschouwers op zoek naar de antwoorden op deze vragen. Zo ervaren zij de pijn van buitengesloten worden. De voorstelling schetst op…

Details

Brochures kinderen en internet (sinds 2009)

Brochures kinderen en internet Ouders lopen vandaag de dag rond met allerlei vragen over hun kinderen en internet: wat doen jongeren nu eigenlijk allemaal online? Wat zijn hun mogelijkheden? Maar ook: met wie kan ik ze wel en niet laten chatten? Hoe zorg ik ervoor dat ze geen gewelddadig en seksueel getint beeldmateriaal tegenkomen? Vanaf…

Details

Spelend leren: online zijn (2011)

Spelend leren online zijn Kruis aan met welke van de volgende apparaten je een foto kunt maken: mobiel, camera, webcam en usb-stick. Kleur de plaatjes in van de mensen met wie je het volgende zou delen: een geheim, mijn naam, geld, een wachtwoord. Door middel van het spelletjesboek Spelend leren: Online zijn kunnen de allerkleinsten…

Details

Sociale media: oh, doe je dat zo! (2011)

Sociale media !? Je kind heeft het steeds over hyves, Whatsapp en Facebook. Maar wat is dat eigenlijk, sociale media? En hoe kan je kind er verstandig mee omgaan? De brochure Sociale Media helpt ouders en kinderen bij het beantwoorden van deze vragen. De brochure Sociale Media – ontwikkeld door UPC en Ouders Online –…

Details

Suske en Wiske en de sinistere site (2011)

Suske en Wiske en de sinistere site Plop! Er verschijnt een clown op het beeldscherm. Suske kijkt verbaasd op; niet echt de informatie waar hij naar zocht voor zijn spreekbeurt over cactussen. En nu wil die clown ook nog zijn persoonsgegevens weten? Toch maar even met Tante Sidonia overleggen. Wiske’s nieuwsgierigheid is echter gewekt. Zíj…

Details

New kids on the web (2011)

New kids on the web Adil verstuurt 100 tweets per dag. Jasmijn kletst met haar vriendinnen via hyves. Wilma wordt verliefd via internet en Nando van dertien begint een online bedrijf. Hun digitale avonturen en belevenissen en die van vier andere kinderen zijn beschikbaar in videovorm. Zij vertellen over hun online leven terwijl deskundigen bijpassend…

Details